joi, 4 decembrie 2008

eu si ovi

ora de bazele electrotehnicii(adica 100 min). eu si ovi prin spatele salii. ne-a atentionat deja ca ne da afara daca mai vorbim ( ne ia numele si nu mai intram in examen - si il cred...). imi vine ideea de a scrie pe foaie, orice, numai sa nu fiu nevoit sa mai citesc din cartea pe care acum am reusit s-o termin( o astept pe urmatoarea). ovi vine cu prima idee (nu acuz dar e cam suspicios de legata de ceea ce vroia el sa scrie in carnetelul lui pentru a forma o idee pentru blog...). nu-mi asum ideile nimanui (si nici nu-mi pronunt acordul sau dezacordul) in afara de ceea ce "eu" am scris si corectura (atat cat s-a putut).

ovi- iubirea universala este fundamentul vietii sociale si politice

eu- sociale sunt de acord insa politica n-ar avea absolut nici o legatura. d.p.d.v. social
este foarte important sa ne bazam comportamentul pe iubire reciproca, esential chiar.
ca idee restransa – intrebarea “de ce sa ajut (iubesc) un necunoscut, cand acesta nu mi-a facut vreodata vreun bine” ar trebui reformulata in “de ce sa urasc(sa nu ajut) un strain cand acesta nu mi-a facut nici un rau”

ovi- am fost educati sa iubim in functie de clasele sociale, familie, rudele apropiate,
prieteni, cunoscuti, necunoscuti, insa o iubire universala ar fi o lume fara limite si prietenei mele i-ar place sa faca sex cu altcineva decat cu mine, tot restul vietii

eu- educatia mi se pare doar un pretext pentru a impune acele limite, daca te limitezi la
tine (prietena ta). iubirea universala este impiedicata chiar de acele limite care, desi ai depasit acele automatisme impuse de educatie care le-au creat, totusi le pastrezi.

ovi- deci teoretic in viata suntem nevoiti sa fim educati o data din obligatie ca suntem
mici, si reeducati din proprie initiativa pentru ca refuzam educatia primara. cum se face ca aceleasi lucruri le face fiecare generatie fara sa realizeze si considera ca ceea ce fac e bine sau conform varstei si implementeaza diferite idei. apropo…nici mie
nu mi-ar placea sa fac sex cu aceeasi femeie toata viata…

eu- luand ca adevar universal faptul ca viata pe pamant, de-a lugul istoriei terrei, a
evoluat continuu, este evident ca si civilizatia actuala umana (sau de orice alta
natura) isi va continua inevitabila evolutie. directia acestei evolutii este relativ cunoscuta, cea tehnologica oarecum, insa mai putin cunoscute sunt aspectele spirituale si sociale. alta idee pe care o consider ca evidenta este ca cea de-a doua educatie este oarecum influentata de prima, cea prematura, insa de baza, insa este mai evident influentata de insasi societatea pe care noi vrem s-o schimbam. de ce vrem sa o schimbam ? pentru a alinia-o la propriile noastre seturi de valori. rezultatul este o revolutionare perpetua (poate chiar si circulara) a societatii. doar experimentand aceste diferite “educatii” ne putem forma o parere si o directie in care vrem sa ne continuam propria noastra reeducare si cea a copiilor nostri (prima – adica cea de la care vor pleca ei si pe care o vor modifica la randul lor). cat despre sexul cu o singura femeie pentru tot restul vietii, nu-mi pot exprima o parere intrucat aceasta nu poate fi valida decat spusa pe patul de moarte

ovi- de ce oferim valori lucrurilor, sau aspectelor naturii sau vietii in general, daca natura
are valoare neutra, viata are o valoare neutra, iar noi ii conferim valoare pentru a face diferente de clase intre oameni fara scop precis, si daca asta este firea umana de a divide, inseamna ca de-a lungul anilor n-am progresat deloc, n-am modificat nimic, ba chiar mai mult am stagnat unele lucruri si pe patul de moarte o sa-mi para mai mult rau ca am facut asta decat ca am facut sex cu o singura femeie toata viata

eu- incepand cu sexul...fiecare il interpreteaza si foloseste in alt mod, ca sport, arta,
relaxare sau chiar unitate de masura pentru iubire. in cazul sportivului ce cauta sa atinga mereu noi performante este vorba despre sex, ca si in cazul artistului ce isi foloseste muzele ca mijloc de autodescoperire, ceea ce inseamna limitare si constrangere la un mediu inchis. in cazul artistului ce isi extinde raza vizuala dincolo de sine, necercetandu-se pe sine ci cercetandu-si muza, descoperind o lume diferita de a lui, descoperind-o pas cu pas, fir cu fir, este vorba despre dragoste. dragoste ce nu este limitabila, nici la o singura muza si nici la un singur artist. dragostea este universala, nu are unitate de masura si nici valoare. este neutra. nu are sex, religie, etc.
ajung deci la concluzia ca nu vreau sa fac dragoste cu o singura femeie pentru tot restul vietii, ci cu toata lumea, caci aceea ar fi o lume fara limitele si valorile cu care ne confruntam acum.
daca firea umana de a face dragoste(nu sex) ar fi mai puternica decat cea de a „divide in clase sociale” (precum ai spus) atunci nu ar mai exista aceste clase si preturi ci numai iubire universala.

ovi- arta ofera o alta perspectiva a lumii prin diferitele ei forme. daca ar promova
dragostea universala, si probabil o face in unele parti ale lumii, confruntarea sa cu aspectul actual al lumii ar fi o lupta intre bine si rau, doar ca in cazul de fata binele nu castiga, el cedeaza si dragostea ramane vida, sexul ramane placut, astfel ca o lume batuta cap in cap va da nastere la minti confuze, si lumea este plina de minti confuze care incearca sa se adapteze atat la „limitele si valorile vietii” cat si la aspectele infinite ale vietii cum este dragostea si progresul.

eu- ideea nu era sa condamn sexul, ci sa-l demasc. pe el si pe noi insine care nu il
intelegem si nu il putem controla.
este adevarat ca suntem confuzi, dar nu pentru ca raul invinge, caci nu invinge. ce-i drept nici binele nu invinge.
lupta este eterna si asa ar si trebui, insa asta nu stim noi sa cautam. suntem confuzi deoarece noi nu stim ce anume sa urmarim, adica echilibrul. noi ne „adaptam” la balanta actuala in loc sa o echilibram. progresul nu dispare. binele progreseaza, la fel si raul si noi impreuna cu cele doua. dragostea este constanta.
forta generata de dragoste ar fi indeajuns pentru a putea mentine echilibrul de care avem nevoie. dragostea ar fi printre putinele invariabile pe care ne-am putea baza in momentul de fata.

s-a terminat cursul. ramane la cuvant ovi. la urmatorul curs de b.e.

Niciun comentariu: